fredag 30 januari 2015

Tillbaka på jobbet... / Back to work....

Då var mammaledigheten officiellt slut!
Andra dagen tillbaka på jobbet. Jag har ju jobbat varannan helg ett tag så helt borta har jag väl inte varit. Men det känns bättre än jag trodde att komma tillbaka. Jag gick och in väggen strax innan min mammaledighet. Jag slutade fungera helt och är väl inte helt okej ännu. Så jag har våndats av blotta tanken att börja jobba igen och känt en enorm ångest. Men än så länge känns det som sagt bra och skönt att va tillbaka. Få lite struktur både i vardagen och ekonomin.

Att lämna barnen har gått rätt så bra. Det är ju väldigt tidiga mornar för dom men dessa 2 dagar har det i alla fall gått bra. Idag blev lilleman inte ens ledsen när mannen lämnade dom. Och dom var inte griniga när jag hämtade dom heller. Så det ska nog bli bra det här..

Sen är mannan och jag barnlediga i morgon. Helt underbart!! Händer inte ofta så då ska njutas till 1000!!

Men just i denna sekund ska jag virka klart mina grytlappar framför brasan så jag tinar upp. Trevlig kväll!!

-----------------------------------------------------------------------------

Now the maternity leave is officially over!
Second day back at work. I've been working every other weekend for a while so I have not been completely gone. But it feels better than I thought to be back. I got burnout just before my maternity leave. My mind stopped working completely and'm not okay yet. So I have agonized by the mere thought of going back to work and felt an enormous anxiety. But so far it feels fine and good to be back. Get some structure both in everyday life and the economy.

Leaving the kids have gone pretty well. It's very early mornings for them but these 2 days has been successful. Today, the little man was not even sad when my husband left them. And they were not grumpy when I brought them home either. So it'll probably be fine and work well.

Then the husband and I are free tomorrow, no kids. Absolutely wonderful!! Does not happen often so we will enjoy it as much as we can.

But right at this very second, I will finish crocheting my potholders infront of the fireplace so I thaws. Have a nice evening!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)