fredag 9 maj 2014

Tjäna några kronor på min hobby? / Earn a few bucks on my hobby? (now all post in English)

Mor och jag pratade tidigare i dag om huruvida jag skulle kunna dra in några extra slantar nu när man är mammaledig. Alla vet ju att man inte får några förmögenhet som mammaledig.

Jag virkar ju lite allt möjligt och tänkte att jag skulle kunna räkna ut vad det tar i tid att virka lite fikabröd, dockor, mat osv. Sätta mig om kvällarna och ta tid på sakerna jag gör och sedan sätta priser på och sälja lite granna. Jag gillar ju att virka och folk verkar gilla virkat. Vill dessutom ha nån att virka till.
A gillar det jag virkar men har så mycket så han behöver inte så mycket mer än det han redan har.

Tänkte jag skulle virkat lite baby leksaker men det finns inga bra mönster på det och då får jag hitta på själv.
Visst det går väl an men då måste jag skriva ner allt jag virkar och det orkar jag inte och minne har jag inte till att komma ihåg det i huvudet heller. Virkade babyskor till A när han var liten med eget oskrivet mönster men minnet ville sig inte och det slutade med att jag virkade 6 olika par skor, ingen lik den andra. Så det gör vi inte om.

Vad tror ni kan det kanske vara nått? Skulle ni vara intresserade av virkade leksaker osv?


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mother and I were talking earlier today about whether I would be able to pull in some extra pennies now when I'm on maternity leave. Everyone knows that you do not get any fortune on maternity leave.

I crochet a little bit of everything and thought I could figure out what it takes in time to crochet small cakes, dolls, food, etc. . Sit on the evenings and take time on the things I do and then set prices and sell a little. I do like to crochet and people seem to like crochet . Also want to have someone to crochet to.

A like the things I make him but has so many toys so he does not need much more than what he already has .

Just thought I would crochet small baby toys but there are no good patterns on it so then I have to find out myself.

Sure I could, but I have to write down everything I crochet and I dislike time consuming things, and my memory is not well either. So trying to remember it is a waste. Crocheted Baby Shoes for A when he was small with a unwritten pattern but my memory did not remember the pattern so it ended with me crocheted 6 different pairs of shoes, none like any other. So we do not do any of that.

What do you think? Would you be interested in crochet toys etc. ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)