torsdag 3 april 2014

Förtvivlad, trött och vilsen...

Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till...
Min stora är snart 3 ½  och han har varit blöjfri sedan augusti 2013.
Han har haft många olyckor (sällan nattetid) och det har gått åt mycket kläder. Han fick en lillebror i november -13 och han hade då en tid där han levde jävel med att strunta i pottan och gjorde både nr 1 och 2 i byxorna. Men så blev det avsevärt mycket bättre i slutet av december.
Januari var olyckorna kanske 1 ggr på en hel vecka och vi kände både jag och mannen att äntligen har det lossnat med att springa själv när han behöver osv. Slippa tjata på honom och nästan behöva tvinga honom att prova pottan. Sen har det varit från vecka till vecka men ändå bättre än tidigare.

Men nu i mars var vi där igen. Vi tycker vi har försökt med alla medel men läget är just nu katastrof.
Hemma hos farmor och farfar (övernattning) gick han igenom byxa för byxa, kalsong för kalsong tills hon blev tvungen att börja tvätta upp och torka i torkskåpet för att ombytena tog slut.
Då snackar vi 6 par kalsonger och 5 par byxor.
Det värsta är att det händer numera hos andra än bara familjen. Sällan ute på shopping turer eller i affärer då sjutton sköter han sig galant och det kommer max en femkrona. Häromdagen satt han och kissade ner sig hos grannen när han var där och lekte 2 gånger så tillslut fick han stanna hemma. Han blir skit förbannad när man ber honom att prova och struntar 8/10 gånger i det tills olyckan redan är framme.
Förra veckan var katastrof!
Han kissade på sig så många gånger så kläderna hann inte torka, jag tvättade så jag hade inte plats kvar att hänga på. Han fick gå utan byxor en hel dag hemma för att han lyckades gå igenom varenda par han hade och inget hann torka däremellan. Jag/vi vet inte vad vi ska ta oss till..

Nån med liknande situation som har några råd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)