onsdag 4 september 2013

Vill ha, vill ha, vill ha.... Gör ont ända in i benmärgen...

Jag är inne i en HA-period. Jag vill bara ha och ha.
Just nu är jag inne på blocket och letar porslin, har tröttnat på att vi inte har nått fin porslin att servera med. Likaså uppläggningsfat. Äger 2 giganter till runda uppläggningsfat och 4 mini ovala. Thats it!
Inget som jag kan använda om jag inte ska servera till  antingen 100 personer eller 2.
Och jag har inga fin tallrikar utan genomskinliga glastallrikar/assietter som börjar bli riktigt slitna...

Jag har köpt mig en söt liten kaffe servis dock saknar jag mjölkkanna och sockerskål till den. Men jag ska skaffa mig en till kaffeservis så småningom. Men just nu är jag ute efter en äldre matservis.
Hittade då till min stoooora tjusning dessa på blocket...

Matservis Hackefors

Denna för....hör och häpna...500:-!!! Dock en ganska så bra bit härifrån, Ulricehamn....
Men här kommer den jag absolut skulle kunna åka och köpa i morgon om jag hade pengarna
(dessa förbaskade pengar vad dom ställer till det jämt!) en som har ALLT det jag vill ha fast till en något saftigare peng... =( Behold.... Precious....!!!!

Matserviser Rörstrand och Lidköping

Visst är den fiiiin...!!!! 58 delar 12 av alla tallrikar/assietter osv!!!! VILL HA, VILL HA, VILL HAAAA!!!!!
Vill ha så mycket så det gör ont i kroppen!!! Ont ända in i benmärgen!!! Den finns förvisso i Kungälv, men det struntar jag i vad gäller denna. Den resan är den värd!!!
Hade inte prislappen (....1750:-....) varit så saftig hade jag tom önskat mig den i 30-års present!!!
Då hade jag haft en komplett mat servis för resten av mitt liv....
Vet jag låter dramatisk.... Men ibland blir man bara kär.... Tyvärr då i allt för dyra grejer men ändå....
Då ska vi inte ens prata om den andra kaffe servisen jag hittade som jag också blev helt förälskad i, dock till en lite mindre peng men inte tillräckligt liten så jag kan köpa den. Dessutom finns den i grannkommun bara 25 minuter bort...något retligt...vill bli riiiik.... =(

Kaffeservis Bavaria

Visst är den söööööt!!!!! Dom ska ha 1000:- för den och det är 12 av koppar/fat/assietter...
Nä, usch vad jag har ont i själen, kan man bli så förälskad i materiella saker..?
Jag ska sluta kolla på blocket nu innan jag blir allt för deprimerad. Men som sagt vill ha så mycket så det gör ont i kroppen speciellt vad gäller matservisen.... Hur ofta hittar man en HELT komplett servis som inte kostar 4000:-....? Nä, jag får gå och deppa i soffan... =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)