söndag 5 maj 2013

Bara fantasin sätter gränser...

Har planterat en ny blomma på köksbordet. Dock en sån där blomma som jag gärna tar död på inom 1 vecka. Tror jag köpt ett tiotal av denna blomman utan att lyckas hålla den vid liv. Spelar ingen roll am jag vattnar ofta, sällan, eller allt som oftast aldrig. Den dör ändå. Men den är fin så länge den varar.

Jag har ju massor av sand, stenar, grejer att dekorera blomkrukor med liggandes ivanliga fall. Men nu har jag nog tagit de sista. Hittade en gammal vas jag aldrig använt men sparat, den är nämligen lite för låg så den passar aldrig att ha blommor i. Men så fick jag en ide att göra ett liknande ljusfat som det jag har i vardagsrummet i vitt.
Så igår när vi åkte och handlade hittade jag en blomma, "hjärtan på tråd" tror jag den heter, som jag köpte med mig. Använde mina sista stenar och grus. Vips!! En blomma liknande dom man köper för 130:- på Ica, fast för 25:- (vad blomman kostade). Fast jag hade lite för lite stenar kvar så det blev ändå mest jord i vasen och stenarna precis innan jorden var för glesa så jorden trillade emellan. Så den stenraden syns knappt. Det är alltså stenar till mitten på vasen fast dom syns inte. Lite synd då det är fler lager...
Men, men, man tager vad man haver och så illa tycker jag nog inte att det blev ändå...

Brickan bytte jag till mig av min kollega när vi sålde på loppis, dom små ljuskopparna har jag haft i badrummet. Och stora ljus har jag en hel hylla full av, halvbrunna kvar sen jul osv.

Ljusfaten i vardagsrummet är en gammal plastblomma från Gekås (jag klarar inte för många blommor. Kan inte hålla alla vid liv), en bricka från svärmor och 2 gamla ljusakoppar jag haft tops i. Ljuset kvar sen jul.

Så man behöver inte alltid köpa dyra blomarrangemang man kan göra vad man vill, får använda sin fantasi. Allt jag har hemma i blomarrangemang är återanvända grejer jag redan har. Som rubriken lyder...
Bara fantasin sätter gränser. Tänkte jag skulle äta upp coctailbären jag har och ta den stora konservburken och virka som bilderna nedan. Få färgglada, söta, nya krukor utan att behöva köpa massa nya dyra... Behöver inte synas att det är en gammal konservburk, får virka tätt bara.
Billigt, snyggt och enkelt...


Nu är det dags att ta tvättberget och snart fixa lite lunch...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)