torsdag 17 januari 2013

Busat ute i snön-stor succé!!

Att vara ute när det är kallt, få snö på sig och åka pulka har inte varit min sons grej riktigt. Men idag var det succé.

Vi tog på oss riktigt varma kläder och gick ut för att bara promenera i trädgården. Sen sa jag att jag skulle åks pulka då vågade han sig ner i knät och åkte ner för våran 11/2 meter höga kulle. Då bestämde jag mig för att vi för en gångs skull skulle ta en tur i snön. Lilleman åkte en stund i pulkan men sedan ville han trot eller ej pulsa själv i snön. Tog en tur i stora backen men den var en mindre hit. Han fick snö i hela ansiktet och den var rätt brant, så det gick lite gör fort tror jag.

Men sedan lekte vi en stund på lekplatsen, gunga lite och åkte ner för rutchkanan med huvudet före och opå mage. Tur nog skrattade han bara. Sen begav vi oss hem och nu ska vi käka. Citron marinerad lax i ugn med duschess mos, hollandaisesås och gröna ärtor. Mumma!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)