måndag 26 november 2012

Nu är det jul här i vårt hus....

Äntligen börjar julen närma sig och som alltid är det bara jag som längtar efter att få pynta inne.
Jag har redan fått upp min julstjärnor och adventsljusstakar i vardagsrummet och i köket. Det ska upp i alla fönster på nedre våningen. Som alltid när allt ska fram så sätter jag på julskivan för lite extra julkänsla och grejar för fulla muggar. det går inte pynta utan musiken.
Men jag får nog vänt tills mor kommer så jag slipper ha lilleman rännande kring benen när jag ska ha upp julgardinerna och julstjärnan som ska hänga i gästrummet.

Senare idag ska vi in till slöjddetaljer och handla lite vit sprayfärg så att jag kan måla om några gamla adventsljusstakar och ett ljusfat. Naturligtvis ska jag visa kort på både julpynt och målare när det är klart.
Tomtar har jag fått kompromissa med min man om (som btw hatar små gulliga tomtar och tomtenissar) så att dom får jag plocka fram ca 1 vecka innan julafton. Jag brukar i och för sig ta fram en tomte där och en tomte där (vilket inte är så himla många) så vips är alla redan framme när den veckan kommer.
Kvinnans list övergår mannens förstånd, tänk på det tjejer! Min man brukar plågas i det tysta när han rätt var det är ser en tomte som inte stod där igår. Men han har inget sagt så så har vi hållt på ett par år ;-)
Ska se om inte lilleman vill sova en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)