lördag 7 april 2012

Potträning...??

Ja, jag har försökt med lite potträning sen han kunde gå och stå själv. Innan han kunde det fick han lite smått panik över att fastna på pottan utan att kunna resa sig själv. Jag har försökt låta honom vänja sig vid pottan helt i sin egen takt. Och pottan är inte längre läskig på något sätt. Han sitter på den när vi borstar tänderna, han leker med den, sitter på den när jag själv är på toa men då med kläder.

Nu går jag i funderingar om jag inte ska börja träna på riktigt. Eller är det för tidigt??
Tyvärr är han enormt svår att läsa av när det gäller nr 1 och 2, inga miner eller avslöjande ljud fören man känner ljuvliga dofter. Men åtminstone sitta på den utan varken byxor eller blöja. Försöka koppla ihop pottan med att göra 1 och 2. Hur har ni andra gjort med era barn?? Hur gick ni tillväga och i vilken ålder??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)