söndag 1 januari 2012

Julen avklarad och nytt år!!

Ja, har ju inte skrivit på ett tag nu på grund av tidsbrist så God Jul, Gott nytt år och God fortsättning är väl på sin plats.

Lillemans "första" jul. Tråkigt nog var min lilla goding inte alls frisk utan hade både feber, förkylning och en förfärlig hosta. Lite jobbigt för lilleman speciellt hostan. Man blir ju lite orolig när han inte äter som han ska och även över febern. Men man vet ju själv när man hostar, har ont i halsen och är snorig att man inte riktigt känner för att äta alla gånger. Så även mamma och pappa har inte mått allt för bra eftersom lille plutt inte har mått bra. Fast emellan hostningar och feber toppar så har han varit lika glad ändå.

Har annars haft både en bra julhelg och födelsedag. Julafton var vi hos min mans släkt och på juldagen hemma med min släkt. Och det var jätte mysigt!! Hade min kära morbror på besök, jätte roligt för vi bor så långt ifrån varann så vi träffas bara kring julen oftast. Och så fick han mysa med en något större lilleman. Så härligt!!

Min födelsedag hade vi båda släkterna här förutom syrran och hennes kille. Jätte trevligt fick en underbar tunika och tjock mysig kofta och lite nytto saker såsom några nya kastruller, gryta, stekpanna. Och av min älskade man fick jag ett silver halsband och örhängen med sötvatten pärlor. Jätte fint!!! Älskar det!!

Nyårsafton firar inte vi som många andra gör. Utan vi åt gott, fick besök från ena och andra hållet och gick och la oss vid 22.30. Haha, Välkommen till familjen Johanssons nyår!!

Lilleman är numera återställd, bara hostan som ännu hänger kvar. Och nästa vecka är det dagis på riktigt och livet som dagis barn och arbetande föräldrar. Kommer kännas lite konstigt, men jag känner mig trygg med vårt dagis och lilleman trivs som fisken i vattnet så allt kommer nog gå bra. Gäller bara att med hårdhandskarna se till att få komma ifrån jobbet i tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)