onsdag 19 oktober 2011

Vart på kalas...

Japp, firat svärmor som fyllder år idag.
Lilleman fick chans att leka och busa med sina härliga kusiner. Nått han tycker riktigt mycket om.
Slapp laga middag då det bjöds på smörgåstårta, och nöttårta. Mumma!! Riktigt gott...

Inte så bra dock eftersom jag håller på att banta. Men i morgon är en ny dag, då ska vi hålla dieten igen. Har bestämmt mig för att inte vara så strikt vad gäller min bantning. Inte till en början i alla fall. Då brukar det inte fungera då jag tröttnar. Så faller det en dag så äter jag bättre nästa dag.
Sen så fort lilleman mår bättre (stackarn har fortfarande feber) så ska vi ut och promenera massor.
Har blivit lite peppad av svärmor som tappat 4 kilo på ganska så kort tid.
Och hennes dagar bestårca av 2 mackor till frukost, lunch (då äter hon vad hon känner för, ingen dietmat), sen äter hon yoghurt eller knäckemacka till kvällsmat. Minns inte riktigt, men hon utesluter inget. Utan för att hon ska kunna hålla sin diet låter hon bli småätande, fika och äter sina 3 mål om dagen. Sen promenerar hon massor.
Och detta har gett goda resultat för henne. Så jag ska också lyckas!!

Så mitt mål är väl 3 kg innan jul. Borde inte vara så svårt tycker jag. Sen ska jag lägga ner min andra ovana. Men den pratar vi om nån annan gång.
Ny ska jag fortsätta titta på Hawai 5 O. Vara lite social, både positivt och negativt med bärbar dator...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)