torsdag 22 september 2011

Snart fyllt frysen med mat..

Ja, jag håller på att bunkra upp lite mat till lilleman.
Än så länge finns 3 burkar fiskgryta, 3 med Carbonara och pasta, 2 med Spaghetti och köttfärssås, 2 med Stek och gräddsås, 1 med Kalvfrikadeller och brunsås.

I helgen ska jag göra lite Korvstroganoff med ris och det blir nog ca 3-4 burkar, Lax i citronsås och kanske om jag hinner göra en kyckling gryta.
Är så bra att ha lite mat i frysen. Då är man inte tvungen att ta köpta barnmats burkar. 
Jag föredrar ju att han äter hemlagat, även om den köpta maten är ganska så bra, så känns det bättre
med mat man lagat själv som man vet vad den innehåller. Några burkar innehåller bara kött och sås, så då behöver man bara koka lite potatis och grönsaker. Sällan det är gott att frysa.

Got my work cut out for me...får se hur mycket jag hinner eftersom jag jobbar i helgen.

1 kommentar:

  1. Ojoj!

    Duktig du ä. Har du något bra recept du vill dela med dej av?

    Kan ge dej min mail...om ja får vara så fräck =D

    /nilla

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)