tisdag 13 september 2011

Jaha... =)

Tråkigt väder idag. Storm ute så idag blir en tråkig inne dag.
Vi var på Nellies dop i lördags i världens sötaste lilla kyrka, så vacker inuti. Magisk!!
Efteråt var det fika med super goda smörgåstårtor, 2 jätte söta riktigt mumsiga tårtor.
Vi hade super trevligt, alla var jätte trevliga. Lilleman skötte sig rätt så bra, fast det ekade ju i kyrkan och ojoj vad roligt det är att tjoa då.. =P Tur så fanns det ju fler barn så vi var inte ensamma om liv i stugan.

I söndags jobbade jag. Kom hem till en sovande son!! Kändes i själen vill jag lova!!
Hade bara myst en kortis med honom på morgonen. Inte fått se mamma på hela dagen, fick ingen godnatt puss innan han gick och la sig och inte fått kela med min plutt på hela dagen, kommer hem så har mina man gjort allt för att han skulle vara vaken en liiiten stund till. Men det gick inte.. =( Och jag blir lite grinig över att vissa bara Ja, så är det ibland!! Ja, jag vet att det kan vara så men min son är mindre än era barn, och ingen av er kommer hem när barnen sover, eller??!! Blev riktigt grinig!!!

Hur som helst så var vi igår på Öf.
Lika kul som alltid. Vi trodde nästan att vi skulle vara ensamma men så mötte vi en liten turra från vår föräldrar grupp med båda sina föräldrar. Jätte roligt att få träffa en och annan pappa med.
Sen kom det 2 till från vår grupp. Alltid lika roligt att träffa dom!!
Sångstunden denna gång gick sådär jag tog lilleman till mig tänkte att han vill säkert vara med. Men icke!!
Han blev rasande och jätte ledsen så jag fick bara låta honom traska iväg till sin gå vagn där han satt och lekte. Först på slutet när lite hunger och trötthet började komma krypandes  kom han upp i min famn.
Min lilla gullunge!! Riktigt gosig!!!

Idag ska vi inte göra nånting, jag ska ta ett varv med dammsugaren om lilleman tillåter.
Han har gått och blivit livrädd för den, fråga mig inte varför. Damsuger gör jag minst 1 gång i veckan ibland 2.
Min man har damsugit när jag jobbat, min mamma har hjälp mig så den borde inte vara främmande för honom. Men jag får göra ett försök så får vi se. Måste ju städa tyvärr...
Nu ska jag fortsätta med virkningen en stund innan han vaknar. Virkar en mössa till lilleman.
Lägger ut en o annan bild sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)