tisdag 21 juni 2011

Tidsoptimisten...

Hahaha, jag är nog den största tidsoptimist som finns.
Denna veckan trodde jag att jag skulle hinna måla garaget, hämtat virke till garaget, hälsa på Jenny och deras lille sötnos Nellie, gå på läkarbesök (har tydligen ett virus som jag sagt tidigare och förhöjt levervärde vad det nu innebär..?), leta blommor och göra typ 8 midsommar kransar med syster, handla inför midsommar, göra alla dom vanliga vardags sysslorna såsom att tvätta, ta hand om disk, laga mat, städa. Och i alla dessa sysslor har man lilleman som ska äta, bytas på, busas och leka med. Vet inte riktigt hur jag tänkte...men det finns inte timmar nog på ett dygn för att hinna med allt detta känner jag....har tagit mig lite vatten över huvudet tror jag... :/

Så vad jag får göra är att hälsa på Jenny nästa vecka (skit tråkigt såg fram emot att träffa dom och lilla sessan), be nån hjälpa mig med handlingen, bara städa det värsta (jag vet låter inte bra men vad ska man göra), tvätta är ett måste, läkaren är ett måste, måla garaget är ett måste, har ju lovat både syrran och Calle att fixa blommor till stången och kransar så det är ett roligt måste (kan dock kanske minska antal kransar), hämta virke kanske svärfar vill göra eller min kära man...
Sen är mor här och hjälper mig med lilleman eftersom jag inte får bära.

En sak är säker i alla fall...nästa vecka tar vi som den kommer. Men jag ska bestämma en dag med Jenny som dom kan så att det blir av!! Va ju ett tag sen nu och jag vill pussa på bebis...

Nu ska jag ner och fixa frukost, kaffe till mor som kommit för att hjälpa mig. Sen ska här målas!!!
Tjohoo, vad jag gillar att måla (fast det hade inte skadat med liiite värme o liite sol... )
Ciao!!

1 kommentar:

  1. Ta det lungt ,kramar till er ,hälsa mamsen glad Midsommar
    kram lena

    SvaraRadera

Tack för din kommentar ;o)