måndag 21 mars 2011

Orolig, orolig!! Inte alls kul...

Usch, ingen bra dag än så länge.

Först och mest är jag orolig för mor som röntgas idag för nån konstig kanske allvarlig åkomma. Ingen som vet. Jag kan bara sitta och vänta på att hon snart ska ringa med besked. Vilket jag tror kommer dröja. Tar ju alltid tid. Men jag hoppas dom inte hittar nått allvarligt...

Sen är svärfar är dålig och läkarna hittar ingeting där heller. Och för var dag som går blir han bara sämre och inget händer. Läskigt att se hur hans åkomma kan ändra sig så drastiskt. Att dom inte hittar nått fel känns inte alls bra!

Sen mindre sak att bry sig om kan många tycka. Men våran lilla kisse har inte kommit hem ännu. Hon gick ut halv 5 igår e.m. Och har inte synts till sen vi släppte ut henne igår. Jag har ropat flera gånger men ingen Tessa.
Men min katt har strikta rutiner som hon extremt sällan aviker i från. Hon är lite lustig våran lilla plutt. Så att vara ute i snart 22 h, speciellt när det är kallt och blåser storm som det gör, är inget hon varit hittils. Inget hon brukar gilla att vara ute i ens en timme. På våren och sommaren händer det. Men inte så här års och inte i sånt här väder. Hur som helst är detta inte alls likt henne. Jag vet att många inte skulle bry sig. Men vi gör. Hon har skämt bort oss med att alltid göra samma rutt och saker varje dag.

Så just nu känns det som om jag har larver i kroppen. Det riktigt kryper i mig. Tur nog så har jag lilleman som distraherar mig.
Usch, vill inte mer. Vill att mamma ska ringa med goda besked, att svärfar får komma till en läkare som gör nått och att Tessa ska komma hem!!! Nä, matdags för lilleman...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar ;o)